Posted on

Een grote adrenalinerush

Timur Bekmambetov. Onthoud die naam. Dat gaat nooit lukken natuurlijk, maar probeer hem ergens op te slaan in je achterhoofd. Hij maakte een van de meest verrassende films van het afgelopen jaar: Wanted. Eén grote adrenalinerush.

.

Wanted – vijf sterren.

.

James McAvoy blijkt over speciale moordenaarsgenen te bezitten. Angelina Jolie verleidt hem mee te doen met een speciaal genootschap. Dat doet in het begin eventjes pijn, maar hij krijgt er al snel plezier in.

.

Wanted_2 Het begin van de film met de gedachtespinsels van McAvoy komt iets te gelikt over. Het is grappig, maar lijkt een net wat te hippe teen-slashermovie te worden. Vanaf het moment dat hij bij Jolie in de auto stapt (nouja staptx85) begint de actie. En die houdt de volgende anderhalf uur nooit meer op. Je blijft naar het biosscherm staren en je mond valt erbij open. Gegarandeerd.

.

Je kunt je ogen simpelweg niet eventjes van het scherm af trekken om naar je M&M’s te kijken. De snelheid van de film is van een ongelooflijk niveau. De Saw-achtige martelingen die McAvoy te verwerken krijgt, voel je zelf ook. De film is hard, confronterend maar alleszins bekorend. Hij is niet heel vernieuwend –Wanted2_2 sommige elementen komen zo uit The Matrix – maar alleraardigst bij elkaar geraapt en afgewerkt. Ook de gaten in de verhaallijn worden op het nippertje dichtgemetseld. Wat mij betreft een echte must see.

.

Bij de illustraties: excuses, maar er waren nou eenmaal geen plaatjes te vinden van de acteurs in deze film zonder automatische wapens in hun handenx85

2 responses to “Een grote adrenalinerush

  1. Mo ⋅

    Wow, maar liefst 5 sterren! Ik vraag me af of dit je eerste ‘5 sterren recensie’ is. Maar volgens mij is het helemaal terecht! Het is gewoon een vermakelijke en goede film met duizelingwekkende special effects.

    Knap staaltje werk van Timur Beckhamberbatov😉

  2. Jurr ⋅

    Het valt me altijd op dat die recensies van jou ook één grote adrenalinerushes zijn. Leest als een trein. En soms valt je mond open. Ook deze weer, chapeau!

    PS: Niet dat ik de film heb gezien natuurlijk… Ik doe net of ik het daar altijd te druk voor heb en vervolgens weet ik niet naar welke film ik moet gaan. Dan toch maar weer es de Simpsons Movie op dvd…

Leave a Reply

