Posted on

Inhaalslag: twee films in één!

I Am Legend

Pure horror met originele aanpak. Verdiend normaliter vier sterren, maar nu: Twee sterren!!! Ik leg het uit

De film gaat over Will Smith (iiiinn West-Philadelphia, born and raised) die de laatste man op aarde is. Komt door een gruwelijk virus, iedereen is dood of is een soort zombie geworden. Willie niet, die is immuun en probeert een tegengif te vinden.

.

Iamlegend Dat deze film een bioscoophit is geweest, is amper voor te stellen. Vanaf minuut één heerst er pure stilte in de zaal. Tja, geen mensen, geen herrie laten we maar zeggen. De film is dus niet als een doorsnee kaskraker alis lawaaifilm opgezet, maar doordacht en is zeker een aparte ervaring.

Bijkomend nadeel: een constant unheimisch gevoel in de zaal. Kijkt niet relaí. Totáál niet relaí. En schrikeffecten aan de lopende band. Kijkt niet cool. Totáál niet cool.

.

Alors, voor de aanpak een pluim, maar het eindresultaat heb ik niet eens afgekeken. En de casting is natuurlijk pet, als uitgerekend Will Smith de enige overlever is en nog wetenschapper (!) ook. Uhu.

National Treasure 2: Book of Secrets

Niets nieuws onder de zon. Normaal gesproken twee sterren, maar in deze situatie: Vier sterren!!! Ik leg uit

Nt2 Dusx85 toog ik in de pauze van I Am Legend naar een actiethriller die meer van mijn niveau is: National Treasure 2. In alles de absolute tegenhanger van I Am Legend: geweldige casting met Nicolas Cage en alles behalve origineel. Maar wel een boel van het soort Walt Disney-spanning en actie die ik nog nét trek.

.

Nu moet ik een samenvatting van het verhaal geven, maar omdat ik het eerste uur gemist heb: géén idee. Een heleboel ‘toevalligheden’, klets en gelul. Maar wat ik ervan begrepen heb, is het verhaal nóg slechter dan I Am Legend. Maar als je zojuist uit die film komt en binnenvalt bij National Treasure, is het topvermaak, dat kan ik je wel vertellen.

3 responses to “Inhaalslag: twee films in één!

  1. Jurr ⋅

    Hoewel het niet door de FHJ-recensie-beoordeling komt (ik denk twee sterren), klinkt het als een boeiende avond… Maar misschien zei Big Willy aan het eind van de film wel dat hij helemaal geen wetenschapper was, maar eigenlijk een zombie. Uhu.
    Toch lees ik er een beetje uit dat je niet met een helemaal bevredigd gevoel naar uw stulpje terugkeerde.
    Misschien moet je het volgende keer in Elvis-pak proberen. Het helpt!

  2. Mo ⋅

    Dat noem ik pas een originele recensie! Dat 2-in-1 concept moet je vaker gebruiken😉

    En nog een klein nieuwtje, Will Smith is alweer bezig met een nieuwe humoristische film die in de zomer uitkomt genaamd ‘Hancock’. Het gaat over een superheld die wat te veel brokken maakt… Check de trailer maar eens!

  3. Eric ⋅

    ‘Check die pepernoot!’

    (c) Viggo Waas

Leave a Reply

