Posted on

Opkikker

Een stringente Duitser met kortgeknipt kapsel kijkt op zijn horloge, met een doortastende en bijna autoritaire blik. Hij pakt zijn ijzeren wapen. Het glimmende tuig haalt hij naar zijn mond. Even twijfelt hij, maar dan haalt hij diep ademx85

x85en Markus Merk fluit voor het rustsignaal. PSV – Inter: 0-0. Dit is een verslag van hoe het hád kunnen zijn in de kleedkamer bij de manschappen van Jan Woutersx85

Situatie 1:

‘Mannen, Wooh wat een rush! Zeldzame klasse, 0-0 tegen Inter!’

‘Nou, coach, het liep niet bepaald lekker. Die Lazo voert geen fuck uit.’

‘Heehee, we doen dit met zijn allen, ja! Maar je hebt gelijk, hij zit niet lekker in de wedstrijd, maar daar gaan we iets aan doen. Danko, jij komt dalijk op van rechts, Perez vervangt Culina en komt van links, Farfan je gaat in de PUNT staan! En waag het eens die zestien uit te lopen!’

‘Coach, dan spelen we met drie spitsen tegen Italianen, lijkt me niet slim.’

‘Kijk eens naar de feiten, vriend: Het staat 0-0 en die Italianen willen niet voetballen. We kunnen er tenminste alles aan doen om ze te pakken. En vergeet ons publiek niet. Dus dit geldt voor iedereen: als ik één van jullie niet genoeg inzet zie tonen en zijn duels niet vol in zie vliegen, sta je de komende maand aan de kant. Nou, geef die Italianen een pak rammel!’

‘Ja! Dat doen we!’ ‘Oké coach, we gaan knallxfbxfbh!’ ‘Ik wil ze zien bloeden!’

En dit is hoe het écht is gegaanx85

Situatie 2:

‘Zo jongens ga een rustig zitten. Mendez, schenk jij de thee maar in bij iedereen.’

‘Aah die klote-Italianen!’

‘Uhm, jongens, mag ik misschien evx85’

‘Ja man, ik schop die Cordoba dalijk tegen zijn reet, moet jij eens opletten!’

‘Jongens, mag ik missch..’

‘En ik pakx85’

‘Hee, Kenneth, volgens mij wil Jan iets zeggen.’

‘Ja, dank je Mike. Nou, uhm, hoe vonden jullie zelf dat het ging?’

‘Kut.’

‘Nee, het was zo niet best hè. We moeten wat aanpassen in de tweede helft:

Farfan, jij gaat heel snel hetzelfde doen als Danko, die stond prachtig aan de zijkant en liet de hele zestien open liggen. Precies zoals we hadden afgesproken. Als je dat niet doet haal ik je eruit. En Affelay, schei eens uit met dat gedribbel man, als ik je nog één keer twee Italianen in de luren zie leggen en de zestien in zie lopen, komt Aissati erin op jouw plaats.’

‘Zou het dan beter gaan coach?’

‘We staan op 0-0, er kan nog van alles gebeuren. Met een vrije trap in de laatste minuut kunnen we zomaar winnen.’

‘Ohja, gaat u Perez dan inbrengen?’

‘Misschien wel, maar die kan beter even geen vrije trappen meer nemen. Hij neemt er al zoveel. Ik kan niet riskeren dat hij last van zijn tenen krijgt. Voor als we er één krijgen, breng ik Jonathan wel in, die is nog jong en sterk.’

‘Maar coach, ik keek naar de tribune en zag iets kleins bewegen. Ik kneep mijn ogen samen en zag helemaal bovenin het hoekje drie mensen met een wit zakdoekje zwaaien. Als de rest dat oppikt, dat kan niet goed zijn.’

‘Ja, dalijk hebben de camera’s ze al vastgelegd, wat moeten we doen coach?’

‘Als jullie je gewoon aan de afspraken houden die we net hebben gemaakt, kan ons niets gebeuren. Kom, we gaan weer beginnenx85’

One response to “Opkikker

  1. Mootje ⋅

    Hahahahaha… grandioos man!

    ‘schei eens uit met dat gedribbel’ en ‘niet riskeren dat hij last van zijn tenen krijgt’😀
    Ik denk serieus dat t er zo aan toe ging, als ie tenminste al aan het woord mocht komen!

    We moeten de volgende keer maar wat grotere zakdoekjes meenemen, hopelijk begint die Jan het dan te begrijpen😉

Leave a Reply

