Posted on

Beklemmend drama

Ah, beste lezer! U stoort zicht gelukkig niet aan de valse beschuldigingen van ene Jurr.. Mooi dat u er weer bent! Ik ga u meteen verwennen met een recensie van Bordertown. Een film waardoor ik weer even trots wordt op het vak wat ik in het dagelijks leven mag uitoefenen.

.

Border2

Bordertown – vier sterren.

.

Waar krijgt een slechte thriller tegenwoordig nog vier sterren? Inderdaad, alleen op dit web-log waar u blijkbaar de weg nog steeds naar weet te vinden. Maar zoals gewoonlijk leg ik het allemaal uit.

.

Border3 Bordertown is een sfeervolle film over de moorden op jonge meisjes die in Juarez (Mexico) hebben plaatsgevonden. Waar gebeurd verhaal! Dat vraagt om een dramafilm. Jennifer Lopez overtuigt, Antonio Banderas nog meer. En natuurlijk meisje dat verkracht wordt, maar alle kwaad overleeft. De film is schokkend, op gezette tijden beangstigend en zeer zeker de moeite waard.

.

Door het drama-element worden de kijkers bij de keel gegrepen. Maar er is ook een kans dat ze afhaken. Zo is er een achtervolgingsscène, die werkelijk uit het niets komt. Beetje actie hoort erbij hè. En natuurlijk vindt J. Lo het slachtoffertje terug, als die is weggelopen in een drukke Mexicaanse hoerenbuurt. De thriller-elementen zijn compleet mislukt. Echt flitsend en spannend wordt het nooit. Maar dat hoeft ook niet. We kennen de daders, het verloop laat zich raden. Maar geef de film toch maar een kans, op mijn aanraden. Geloof me, hij boeit.

Border

One response to “Beklemmend drama

  1. Haiko ⋅

    Mooie recensie, ik zal ’em eens opzoeken om te bekijken. En die ene Jurr mag kletsen wat hij wil, ik ben benieuwd, keep up the fine work!

Leave a Reply

